Právě před Vánoci jsou obchody plné lákavého zboží a reklamy nás přesvědčují o tom, co všechno musíme koupit, abychom měli hezké svátky. Dokonalá ukázka konzumu. Pojďme si proto dát takovou malou adventní výzvu, trochu se zamyslet a prožít tuto dobu trochu méně materialisticky a konzumně.
27. listopadu – 3. prosince
Zamyšlení: Kolem nás je to samá reklama a sponzorované příspěvky. Oblíbeným marketingovým tahem jsou hesla typu: Limitovaná edice. Časově omezená nabídka. Posledních pár kusů na skladě. Jen nyní za zvýhodněnou cenu... Cílem toho je vyvolat v zákazníkovi pocit, že pokud si danou věc nekoupí teď, už ji mít nebude vůbec. Zákazník tak nemá čas přemýšlet, jestli danou věc opravdu potřebuje a jestli je „výhodná“ cena opravdu výhodná, a impulzivně si danou věc koupí, aby o „skvělou“ nabídku nepřišel. Prodejci jsou vynalézaví a podobných praktik bychom v reklamách našli spoustu. Kolik takových reklam denně potkám? Často si nejspíš ani nevšimnu, že se jedná o reklamu či sponzorství.
Když potkám reklamu nebo sponzorovaný příspěvek, podívám se na něj kriticky. Je to opravdu výhodná nabídka? Dokážu odhalit manipulaci a vnucování?
redaktorka Martina
Článek vznikl pro potřebu IN! a je chráněn autorskými právy. Lze jej uveřejnit jen se souhlasem redakce.