Předplatné časopisu
tel.: 480 023 408-9, 775 598 604
mail: objednavky@in.cz, info.in.cz

Diskuse - Holky holkám

UPOZORNĚNÍ: Tento prostor slouží k vzájemnému setkávání a obohacování. Dodržujte prosím pravidla slušné diskuse a vyhněte se vulgárním výrazům. Příspěvky nedodržující pravidla diskuse budou smazány. Redakce

Vložit nový příspěvek

Strana: 1  <<  170 171 172 173 174 175 176  >>  1224
Lassy (16) (29.8.2013 15:53)
Ahoj holky, těšíte se už do školy?
miky (30.08.2013 20:39)
možná jsem divná,ale jo. :D jdu na střední,ale ve třídě znám už teď 11 lidí,takže to bude super. :)
katka veselková (31.08.2013 13:14)
těším se na spolužáci ale už se známe a na dm mládeže na nové kámošky.je to církevní domov a každý den jsem s kristem je to supr.
123 (29.8.2013 07:24)
Ahoj holky, mohla bych Vás poprosit o hlasy k jedné fotografii? Je to soutěž od mixit. Moc by mi to pomohlo! Odkaz je zde: http://www.mixit.cz/soutez/photo.php?p=97 Děkuji!! :))
ahoj :) (30.08.2013 18:51)
Lucko, nejsi nahodou od Boskovic?
lucíííííííšek (28.8.2013 19:08)
Ahoj holky, ;-) budu mít svátek a narozeniny a chtěla bych nějakou super společenskou stolní hru. Nemáte nějaký typy, nebo zkušenosti s nějakýma hrama? Za každý názor budu vděčná :-) Mějte se krásně a přeji krásný ZBYTEK prázdnin a šťastný začátek nového školního roku :-)
Petra (30.08.2013 14:31)
Ahoj, třeba Activiti, jsou dvojí: zelené- lehčí, žluté- těžší. Hráč si bere kartu a podle toho co tam má napsané (1- 3 slova, u těch těžších věta- přísloví) vysvětluje spoluhráči buď slovy- tak, aby neřekl kořen slova, nebo pantomimou, nebo kreslením.
Rachelka (30.08.2013 16:00)
Ahooj, my jsme si strašně s přítelem oblíbili Ticket to ride, hrajem to furt :) Stavíš různé trasy vlaků a podle toho se počítají body ale je to fakt hodně dobrá hra :) http://www.zbozi.cz/vyrobek/adc-ticket-to-ride/
Kia (30.08.2013 16:47)
ČESKO je super hra.. tam ukazuješ svoje vědomosti a soupeříš s ostatníma :) Je dobrý že se u toho tak nějak nevědomě a zábavně vzděláváš :D doporučuju!!
miky (30.08.2013 20:40)
Dixit je super. :) je to taková trochu netypická stolní hra,která je hodně o kreativitě a fantazii a je vážně super. moje mamka nesnáší stolní hry,ale dixit hraje moc ráda. to zní jako reklama :DDD
Me, myself and I (31.08.2013 14:07)
Dixit taky doporučuju!!!
niki (31.08.2013 19:22)
Jooo hra Dixit je skvělá, jinak taky " Bláznivá Zoo". "Jak nedostat infarkt". Kolík- tedy oficiálně "Jungle Jam" nebo "Jungle Speed"
Anne (01.09.2013 20:11)
česko junior,filmy,hudba,diskit,osadnici z katanu,atd.
Mája (04.09.2013 14:22)
Doporučuji Jungle Speed. Je to úplně super hra a rozvíjíš si přitom i svoji pozornost. My to vždycky hrajeme na táboře a pořádně se u toho zasmějeme. Měj se pěkně.
:) (28.8.2013 14:31)
Ahoj holky, není některá z Vás z Náchoda, nebo blízkého okolí? :-)
májenka (30.08.2013 14:32)
Ahoj, já bydlím kousek od Náchoda. :)
Verča (30.08.2013 17:53)
Já jsem z Náchodaaa :) :D
leucanthemum (28.8.2013 13:51)
Ahoj holky, je mi 17 a jsem celkem spokojená - mám skvělé rodiče i sourozence, jsem zdravá... Ale nemám ve svém okolí mladé věřící lidi, se kterými bych si rozuměla. Nevěřící kamarády mám, ale ráda bych se občas s někým pobavila o vztahu s Bohem a věcech s tím souvisejících. Kdyby mi některá z vás chtěla napsat, budu ráda :) Email je v redakci.
Lucie (26.8.2013 22:01)
Něco je špatně. Holky, je mi tolikrát smutno z toho, co tady čtu. A někdy sem i naštvaná a je mi vás líto. Proč? Řešíte tolik otázek, pořád dokola. A chápu, že jsou pro vás důležité, ale.....Je tu jedno ale. POkud jste věřící (a já pevně doufám, že jo :-) ), proč se prostě nepodíváte do Bible a nepřečtete si to tam? Je pro vás tolik důležité být IN? Být zadobře se světem? Já jsem v duši rebelka a už z principu odmítám různé věci (například již tolikrát zmiňovaný sex před svatbou).... Je to tak těžké si tyto věci odepřít? Vždyť Bůh má pro nás daleko lepší věci než toto. Slečny, dámy... moc Vám přeju úspěch v životě, dobrého manžela a nádherné děti a taky ... trošku respektu k Bohu. Ne jen mu diktovat, co potřebujete, ale taky ho poslouchat a respektovat ;-) Mějte se moc hezky. Mám vás ráda :-)
Leňa (27.08.2013 10:05)
konečně někdo, kdo má všech pět pohromadě!!! :D mám úplně stejný názor...příjde mi, že se to tady pořád dokola řeší jenom proto, aby si mohly najít nějakou skulinku jak to obejít...já vím, že je to těžké...ale nedokážete si představit jaké to ve vašem životě poté vydá plody...moji známí spolu chodili více jak 6 let a zvládli to-jsou pro mě opravdovým vzorem...mají tak nádherné a spokojené manželství...přece když někoho miluji, tak pro něho chci to nejlepší...a sex to v tomto případě není...akorát oběma stranám ublíží...před svatbou to není důkazem lásky a obětování se druhému, ale pouze toho, že už to nemůžeme vydržet...a představte si, že váš vztah třeba ani nevydrží...jak dokážete žít s tím, že už se svému budoucímu manželovi neodevzdáte celé? Ve svém okolí vidím, že to rozhodně snadné není...a jediné co zbyde jsou výčitky svědomí...
nikol (27.08.2013 10:48)
Ahoj Lucie, myslím si,že vidíš věci až moc jednoduše. Většina holek tu debatuje právě proto, že přibližně zná názor církve, ale teprve se ho snaží pochopit. Dokud jsem byla sama bez přítele taky jsem jednoduše odsuzovala všechny, kteří se před svatbou dávají unést svými vášněmi, natožpak ty, kteří spolu před svatbou spí. Přišlo mi jasné, že až budu já větší tak zůstanu 100% čistá a svatá. ALE. Ve vztahu to funguje jinak (teď mluvím o trvalém vztahu, který směřuje k manželství- když už vám není třináct ani patnáct, ale třeba dvacet). Začneš zjišťovat, že i když jste oba věřící a i když máte svoje zásady, není všechno černobílé. musí se hledat hranice. nelze jednoznačně říct, co je dobré a co už je špatné. v každém stadiu vztahu je to jinak. Touha je zdravý projev člověka. a mám-li odpovědět na tvou otázku tak, ano je to tak těžké, je těžké si tyto věci odepřít. Věřím, že Bůh vidí do každé situace a ví jak to my myslíme a jak se my snažíme ho milovat i když padáme do hříchu. On vidí každou naši snahu a upřímnost. A pokud některá z nás nevydrží do svatby a ze slabosti zhřeší, určitě to nedělá jako výsměch Bohu. Není to její projev vzpoury Bohu, nebo schválnost, nechce Bohu nic diktovat. Je to lidská slabost pro kterou má Bůh pochopení. TEDY, i já jsem zastánce sexu až po svatbě, snažím se to vydržet, jen už vím, že to není tak jednoduché a rozhodně nikoho neodsuzuji. Naopak obdivuji všechny holky, kterým to není jedno, tyto věci řeší, snaží se najít pravdu, snaží se vydržet v čistotě, mluví o tom problému se svým partnerem, modlí se aby jim Bůh v tomto všem pomohl a aby byly silné. Protože i když to taková holka nakonec nevydrží, Bůh ji 100% miluje a neodsoudí. Ona totiž žije svůj život opravdově a upřímně s Bohem. Zdarec vám všem ;)
nikol (27.08.2013 10:59)
Ještě bych dodala: Chápu, že se to tu řeší pořád dokola. A myslím si, že je to dobře. když holka něco zrovna řeší sama v sobě tak je ráda, že se tady může poradit a pobavit na to téma. A když čtu všechny názory tak ať už s nimi souhlasím, či ne, stále mě to může někam posunout, dát nový pohled. My si prostě nevystačíme s tím, že jsme věřící, protože ani v bibli nemáš doslovně napsané, kde ty hranice hledat. třeba víme že předmanželský sex ne. ale kde začíná sex?nebo co vše se pod tím skrývá? MOŽNÁ bych s tebou souhlasila, že pokud toto řeší dvanáctileté holky tak je to opravdu brzo- ty by se spíše měly zajímat o přátelství a ne o vztahy. Ale co my víme kolik komu je? tato témata asi řeší spíše starší holky. Věřící holka bez vztahu totiž bude tvrdit, že je rozhodně pro sex až po svatbě a nebude chápat jakto, že to některé věřící nevidí tak jednoznačně. asi není co dodat.
Malina 5 (27.08.2013 12:31)
Děkuju :-) Mám stejný názor jako ty. Nedokážu pochopit proč se tu řeší sex a poslední dny mi příde, že je to pořád jen sex... Copak prostě nedokážeme říct někdy světu a době NE? Jsme prostě jako stádo a jdeme tam, kam jdou ostatní a děláme to samé, ikdyž se nám to nelíbí, ale byli by jsme prostě JINÉ a to my nechceme, aby se na nás ostatní nedívali jako na stupidní blbky, které řeší takové "kraviny". To, že chci sex až po svatbě o mně většina mých kamarádek ví a já se zato nestydím. Je to možná tím, že mám kolem sebe chápavé lidi, kteří mají podobné hodnoty jako já a za to jsem Bohu moc vděčná. Dřív jsem si přišla blbě, když jsem měla jiný názor a radši jsem ho neřekla, i když šlo třeba jen o to říct, že se mi nelíbí nějaká písnička. Teď je to pro mě už jednoduché. Myslím, že za to vděčím i časopisu In! Ale je pravda, že si nedokážu odříct třeba sladký nebo deně číst Bibli každý den. Každý den se snažím začít nově a žít dobře, žít pro Boha. Mám vás taky ráda, protože mi moc pomáháte - dokazujete mi, že jsou lidé, kteří mají podobné problémy jako já a mají stejný cíl jako já - být čistý a žít pro Boha. Moc vám DĚKUJU :-)
Klára (27.08.2013 14:45)
Souhlasím s Nikol, že neí všechno černobílé. Já jsem dřív taky nechápala, proč všichni tolik řeší sex. Prostě jsem si řekla, že to vyydržím a nebude problém. Dokud jsem s nikým nechodila, tak jsem vůbec nevěděla, jak je touha silná. A čím jsem starší, tím je ta touha silnější. Je mi už přes dvacet a vydržet v dlouhodobém vztahu bez sexu je prostě těžké....
Arwen (27.08.2013 22:19)
Naprosto souhlasím s Nikol :) Její příspěvek by se měl snad vytesat do kamene. To je totiž příspěvek člověka, který žije naplno s Bohem a miluje a chápe lidi a jejich slabosti. Protože proč bych někoho odsuzovala za to, že se tady chce poradit a že řeší sex před manželstvím? Vždyť to je úplně super, že to tady holky řeší nebo navzájem se podporují. Aspoň je vidět, že jim to není jedno a chtějí žít v souladu s Bohem a ne konzumní společností. Nebuďmě farizejové, nepříjímejme slepě všechno, co slyšíme a snažme se o věcech přemýšlet. Přesně jak to říkala Nikol, svět není černobílý :) Takže tím, že to holky řeší, neznamená, že hledají skulinu, ale chtějí povzbudit a na tom přece není nic špatného.
Klára (28.08.2013 15:49)
Doplňuji ještě svůj předchozí příspěvek: Holky, nikdy nikoho neodsuzujte!!!!! "Neodsuzuj mě, pokud jsi neprošel mými cestami". Někoho soudit je strašně lehké. Ale nikdy nevíme, co sami jednou v životě uděláme, jak se zachováme a co nás k tomu povede. Takový je život..... Také jsem dříve (třeba kolem těch 15 let) lidi dost soudila, řešila jsem věci typu: "jak se ta hola může takhle opít, vždyť chodí do kostela", "já bych se teda s klukem jen tak na diskotéce nikdy nelíbala", "jak může se svým přítel bydlet, je přece věřící" apod. Na svět se díváme nejvíce z vlastní perspektivy, ale lidé a jejich osudy jsou různé...
I am not religious (29.08.2013 20:24)
rebelka s respektem k bohu :D jinak dobrý názor
Ejmy (31.08.2013 12:36)
Ahoj, no ono totiž žít v dnešní době podle těchto zásad je opravdu těžké. Zvláště, když nás věřících holek s těmito názory není moc. A ještě jsme často atakovány ze "vzdělaného" okolí. Nemyslím si, že by holky , co píšou svoje problémy do vzkazovníku, hledaly nějaké skulinky, jak uniknout. Je jen dobře, že se máme kde vypsat, poradit,...Sex...jen si vezmi, jak se o něm dnes pořád dokola mluví. Denně se o něm píše v časopisech, mluví v televizi, naráží se na něj ve škole. Není snad rozhovoru s hercem nebo režisérem, aby se nemluvilo o sexu. Všude se mluví jen o pilulkách a užívání si. Tak se nediv, že holky v "tomto sexuálním" zmatku hledají odpovědi na své otázky. Pořád je to lepší, než kdyby bezhlavě přejímaly, co jim kdo řekne - pilulkama začínaje a AIDSem konče. Taky je třeba vzít v úvahu, že každý člověk je jiný - každý má jinak silnou pohlavní touhu, jinak prožívá "intomnosti", a má hranice "kam ještě zajít" jinak nastavené.
Verča (26.8.2013 10:46)
Ahoj holky, nechcete některá z vás bydlet v Praze teď v nejbližší době? S kamarádkou někoho sháníme, kdo by s námi bydlel a mohly bychom se složit na bydlení. :)
stepní Jitka (25.8.2013 21:18)
Zdravím, tento vzkaz je zatím nereálný, ale jsem již dlouho rozhodnuta. Sex před svatbou. Nechci tu psát své důvody, nechci vám nic dokazovat a jsem si i vědoma toho o co přijdu. Ale zajímalo by mě, jestli na této stránce jsou i některé dívky stejného názoru. Díky.
názor (26.08.2013 10:53)
Bůh nám dal svobodnou vůli, takže máš právo zvolit si dobro či zlo. Nebudu se ti snažit nijak ti to vymluvit. Je to tvoje rozhodnutí a ty si za něj poneseš následky. . . Já ale tvůj názor nesdílím.
markýza desát (26.08.2013 13:25)
O co přijdeš ??? Jsi rozumná a naprosto s tebou souhlasím, když jde oběma o vztah, tak ten sex tam je, ale nestojí to na něm. Pokud je někdo promiskuitní a chce jen sex, tak to jde docela dobře poznat už na začátku. O tom se dá psát do nekonečna. ? (redakčně kráceno)
Markéta (26.08.2013 15:28)
To: Stepni Jitka: Ahoj, jsem asi jedna z mále z tohohle webu ale já tvůj názor sdílim
Market (26.08.2013 19:30)
Ahoj, jsem stejného názoru jako ty (sex před svatbou, ale jen s tím, s kým bych chtěla strávit zbytek života). Jsem ráda, že je tady také někdo, kdo má jiný názor než většina ostatních a nebojí se to říct.
Co je špatně? (26.08.2013 20:22)
Ahoj, jsem křesťanka.. A nechci nikoho podporovat ke stejnému názoru.. Ale také jsem rozhodnuta stejně jako ty..
M. (28.08.2013 13:47)
já jsem vždycky byla rozhodnutá pro sex až po svatbě,ale poslední dobou nad tím začínám víc přemýšet....a možná to skončí úplně jinak.
Já:) (15.09.2013 18:23)
Ahoj :) jak si tady čtu ty příspěvky tak jsou tu asi všichni oddáni Bohu...já jsem třeba nevěřící....z mé rodiny nikdo není věřící...a já jsem pro sex před svadbou...vždyť můžem od patnácti...tak proč čekat třeba do 30? Já se třeba vdávat nechci, takže pro mě by to bylo asi těžké :D myslím že panna v 17cti je teď zázrak, ale já bych to ani do 17cti nevydržela :D
Je mi 18 (25.8.2013 18:56)
Ahoj... nejvíc souhlasím s ABC a ráda bych také přidala svůj názor. Nedávno jsem četla takovou knížečku která se týká sexuality a různých druhů antikoncepčních metod z pohledu křesťana. Psal to nějaký pán, který má sám děti - takže to bylo částečně z jeho vlastní zkušenosti. Chtěla bych se podělit s myšlenkami, které mě tam nejvíc zaujaly. Žena je v podstatě plodná jenom 1 den v měsíci, mužské spermie si mohou na vajíčko počkat nějakých 5 dní a pak odumírají takže pár je plodný + - když přidáme nějakou rezervu zhruba týden. Manželé se tyto dny zdrží sexu, ovulace se dá dobře vypozorovat, takže tato metoda je spolehlivá a myslím, že se jí drží spousta věřících v mém okolí. Rozhodně to není stejné jako s kondomem, protože se manželé odevzdávají a příjímají přesně v takovém stavu (když to tak nazvu) v jakém zrovna jsou. (Myslím si, že kdyby Bůh chtěl sex pro lidi jenom za účelem plodit děti, tak by žena byla plodná pořád.) Metoda PPR není ovšem spolehlivá pro sex mimo manželství, protože tam se s možností mít dítě většinou nepočítá. Proto lidé sahají k "spolehlivějším" metodám, které jsou proti přirozenosti a odporují Božímu plánu. Ani kondom, hormonální antikoncepce apod. nejsou nikdy 100%. A to nemluvím o vedlejších účincích HA na tělo ženy. Dále jsou v knížce odstupňovány závažnosti jiných metod - které jsou "nejvíc hříšné" a které méně. Nejzávažnější jsou postkoitonální pilulky (které zabíjí oplodněné vajíčko- nového člověka), dále nitroděložní tělíska (stejný účinek), poté hormonální antikoncepce (která je tak půl na půl - hlavní účinek je aby k uvolnění vajíčka vůbec nedošlo, ale to se vždy nepodaří), a na posledním místě - takže "nejméně škody" způsobí kondom. Ta knížka -Křesťan a regulace porodnosti / Vít Cigánek- je dle mého názoru napsaná v takovém laskavém a tolerantním duchu (žádný fanatismus), takže ji všem, které napadají takovéhle otázky vřele doporučuji. Zároveň se předem omlouvám, pokud jsem napsala nějaké nesrovnalosti. No když pomyslím, kolik nenarozených dětí je dennodenně vražděno, tak mě to opravdu děsí.... K církevním restitucím bych jen dodala to, že média to strašně nafukujou a zkreslujou a házejí tak špínu na církev. Z toho je mi hrozně smutno. Církvi nejde ani tak o ten majetek (který je ve většině případů spíš přítěží - viz polorozpadlé budovy) ale o to, aby byla nezávislá na státu. K homosexuálům... no tahle otázka je pro mě celkem těžká. Ale z vlastního pohledu prostě cítím, že je to proti přirozenosti. A nedokážu si představit dopady, když by se povolilo homosexuálům pořizovat si uměle vlastní děti. Myslím, že by to pro ty děti bylo hrozně divný vyrůstat s dvěma tatínkama nebo maminkama. Prostě zlatá klasická věřící normální rodina. Děkuji Bohu, že jsem měla hezké dětství. ... Jo a v Bibli je zakázáno homosexuální jednání i smilstvo (tedy sex mimo manželství) stejně tak i sex se zvířatama a podobné věci. (Bibli jsem četla celou). To že je církev bohatá je pravda, ale díky tomu může pomáhat tisícům jinech lidí (chudým, může vzdělávat, starat se o nemocné, a uskutečňovat tak spoustu dobra). Není hříchem být bohatý, ale hřích je být penězmi posedlý a to je velký rozdíl. Neříkám že v církvi jsou jen samí dobrodinci a dokonalí lidé. Oni totiž křesťané jsou jen lidi, takže mají svoje chyby. Ale kdo nemá? S tím se musí zkrátka počítat. No tak se mi zdá, že jsem se nějak moc rozepsala. :D
katka veselková (26.08.2013 17:38)
tvůj článek je zajímavý
Ajda (27.08.2013 14:46)
Ahoj, hodně s tebou souhlasím. Přesně něco takového jsem si říkala, když jsem četla ty komentáře k těm třem otázkám. S těma kondomama s tebou souhlasím naprosto, i s těma antikoncepcema. Taky jsem totiž o tom četla někde nějakou hodně dlouhej článek (a nejspíš hodně podobnej) a hodně mi pomohl si to v hlavě srovnat. Církevní retituce- no, myslím si že média všechno moc nafukujou jak o tom píšeš a lidi si pak myslej jak je všechno strašně špatně. Taky mi přijde, že nevěřící lidi pořád nadávají na církev jak má bejt chudá a pak když se někde něco stane (myslím tím nehoda nějaká) a církev nemá peníze, tak nadávaj jak si o sobě ti věřící myslí, že jsou strašnšě hodní atd. a pak ani nepomůžou. Takže ono je těžký ty finance udržovat na takovém standartu. Dle mého má bejt církev chudá do určité míry (jestli mi rozumíte). A k homosexuálům-ano souhlasím s tebou je to pro většinu lidí nepřirozené, je mi líto těch jejich dětí a v bibli se píše že je to nesprávné. Člověk má daný někde v sobě, že se jim líbí druhé pohlaví a že se mu chtějí taky oni libit. Tím pádem člověk který něco takového necítí má v sobě něco špatně ne? (může to být z dětství, nebo z puberty, je možné že se s tím i narodí ale tím si nejsem jistá do jaké míry je to možné a pravděpodobné). Takových lidí je mi opravdu líto. Jenomže jak je ožné, žejich je čím dál víc. Můj názor je takový, že opravdových homosexuálů je minimum. Podle mě lidi už prostě nevědí co ze životem, nemá smysl, nebo chtěj udělat něco pro co je jejich okolí bude mít rádo nebo chtějí být jiní prostě teď je to cool tak to udělám. Tak si namluví, že jsou homosexuálové. Začnou se tak chovat a jejich mozek se tím přeorientuje. Nebo se jen tak ze srandy vyspí se stejným pohlavím a řekou si že to bylo fajn tak se sami přeorientujou. Nejsem žádná psychiatrička nebo tak, takže nevímm jestli jen neplácám hlouposti, ale vím jedno, PRAVÝ homosexuálové, to mají těžký. To jsou moje dlouhodobě promyšlený názory :) . PS.: Někdo zde psal, že kamarádce předepsal nějakej doktor antikoncepci jako lék a že je to nesmysl. Není to nesmysl. Moje teta je doktorka a mamka zdravotní sestra a opravdu jsou druhy antikoncepcí které mohou léčit a u těchto antikoncepcí je dokonce i vyšší pravděpodobnost že otěhotníš než u jiných (teda doufám že teď neplácám nesmysli). Omlouvám se že nevím které to jsou a co se s nimy léčí, moc informací nevím (ale kdyby ji brala z tohoto důvodu hřích by to nebyl). Je tu ale možnost, že řekla, že se léčí a myslela tím, že si to bere aby měla pravidelnou menstruaci. Což je nesmysl, jelikož tím docela to tělo ničíš. Vajíčko na to špatně reaguje. Dokonce se ti sníží i hladina hormonů a místo toho aby se ti děl normální proces co při menstruaci tak vlastně jen krvácíš. A když antikoncepci brát přestaneš, tak to budeš mít zase nepravidelný. Kdyby brala antikoncepci z tohoto důvodu hřích by to byl (v tomto případě to hřích je). Antikoncepce je církví zakázaná taky proto, že ničí tělo, takže pokud ti neudělá nic špatného naopak tě léči a ty ji nevyužíváš ještě k tomu abys mohla s někým spát před svatbou hřích to není ;) .
Marki (28.08.2013 13:36)
Sdílím s tebou stejný názor:) a líbí se mi tvůj příspěvek
Arwen (23.8.2013 00:45)
Ahoj holky, taky jste měly někdy pocit, že nějak vnitřně nesouhlasíte s určitými církevními pravidly? Třeba například homosexualita. Myslím, že to je věc, kterou si člověk doopravdy nevybere, prostě se tak narodí, což je i vědecky dokázáno. Tak proč by mu mělo být zakázáno žít homosexuálně, když to tak cítí a nikomu neubližuje? Mně třeba homosexuálové přijdou zvláštní a nějak to nedokážu pochopit, ale pak si řeknu, že je spousta dalších věcí, které nedokážu pochopit, například vznik vesmíru. Prostě na něco naše omezené mozky nestačí a přijde mi, že církev nepodává žádný pádný argument proti homosexuálům. (A prosím nepiště mi, že hříchem není být homosexuálem, ale tak jednat. To jsem slyšela tak stotisícšestsetkrát a přijde mi to, jak když někdo někomu řekne: Můžeš být astronaut, jen nikdy nesmíš vyletět do vesmíru.) Další věcí, co nechápu, je proč je zakázaná antikoncepce a jedinou povolenou je metoda výpočtu plodných dní? To je přece strašně nespolehlivá metoda a navíc je to jeden ze způsobů antikoncepce, tak proč tento je povolený a ostatní ne? Například u kondomu taky nedochází k oplodnění vajíčka ani se nejedná o žádnou chemickou cestu, tak proč ne ten? A třetí věcí, která mě trápí, je proč církev hlásá žít v chudobě, když je nejbohatší církví na světě? Proč všechen svůj majetek nerozdá potřebným a místo toho se vysoce postavení biskupové odívají zlatými řetazy? Není to něco jako kázat vodu a pít víno? A pokud má být církev opravdu chudá, proč tolik prahne po církevních restitucích? Já věřím v Boha a mám v náboženství silný vztah, ale přijde mi, že katolická církev se od Ježíše Krista hodně odchýlila. Že najednou si hlásá svoje pravdy, které nejsou ničím podložené v Bibli. Prosím, napište mi, co si o tom myslíte. Nechci se rouhat tím, že takto přemýšlím, ale prostě mi to nedá spát a navíc jsou to věci, na které nemůžu odpovědět svým nevěřícím přátelům, protože žádnou odpověď na to nenacházím. Proto prosím, abyste mi na to poskytli svůj náhled, třeba víc lidí víc ví :) Ps: Nechci na nikoho házet kamenem, já sama nejsem bez vinny, ale snažím se dívat na věci z více úhlů a být tolerantější ke všem. Protože například u těch homosexuálů mi přijde, že jsou nepochopení, jako třeba ženy, které byly nařknuté za čarodejnice církví, proto doufám, že tento postoj se časem změní, prosím utvrďtě mě, že v tom nejsem sama :)
nika (23.08.2013 09:22)
Ahoj, chtěla bych ti napsat jen pár slov k antikoncepci a dalším metodám. Když bychom brali antikoncepci v manželství a tedy i při sexuálním styku, dojde tím k tomu, že dítě, které by manžel a manželka zplodili, by bylo zabito, manželé by tím zničili nový život (dítě) od Boha. Mnoho lidí tomu nevěří - tím neříkám, že i ty - ale je to tak. Moje mamka vystudovala zdravotní školu a během praxe musela asistovat u potratu. A mohu říct, že to byla pro ni strašlivá zkušenost, lékař těm sestrám ukazoval roztrhané maličké tělíčko a říkal: tady jsou ručičky, tady nožičky, .... a podobně. Antikoncepce funguje obdobně, jen to není vidět tak, jak u potratu. Není pravda, že jedinou povolenou metodou je metoda výpočtu plodných dní, ale je pravda, že není moc spolehlivá. Církev uznává (ovšem moc lidí a bohužel i křesťanů to nepřijímá) symptotermální metodu. Je spolehlivá. Odkaz: www.lpp.cz nebo www.cenap.cz Moji rodiče používají přirozené plánování rodičovství od doby, co mamka musela asistovala u toho potratu, jak jsem se zmínila výše a jsou s ní spokojení.
Woho (23.08.2013 09:46)
Ahoj, také nad tím občas přemýšlím. Jsem aktivní věřící, ale pár věcem nerozumím nebo mi přijdou jako hloupost. Třeba až budeme starší, pochopíme to :)
Aha (23.08.2013 09:58)
Ahojky, no poslední dobou řeším podobné otázky jako ty. Neříkám, že nám církev nedává dobré rady, to ne. Ale je pravda, že s některýma jejich názorama prostě nesouhlasím. Máš pravdu, třeba to s těma kondomama. Proč by to měl být hřích? Vždyť se spermie a vajíčko nepotkají, tak o co jde? Někteří argumentují tím, že když muž se ženou používají kondom, tak se sobě nedarují cele - v celé své lásce a odevzdanosti. Tak to už mi teda příjde vážně přehnané!!! Že je to sobectví? A co když mají dětí pět, ale zrovna mít nemůžou?! To že je sobectví? Když používám PPR, taky se můžu milovat jen v neplodných dnech, pokud nechcu otěhotnět - čímč rovněž zabraňuji početí ůplně stejně!!! Navíc mi přijde dost zvlášní, že církev povoluje jen metodu PPR. Já si myslím, že sexualita a plodnost je tak složitá problematika sama o sobě, že církev nemůže VŠEM lidem povolovat jen PPR a jiné považovat za hřích. Jsou prostě ženy, kterým PPR z různých důvodů nemusí vyhovovat. Nejsem gynekolog, ale tohle si prostě myslím. Hormonální antikoncepce. To nevím. To už může vyvolávat rozpory. Zde, pokud vím (kdyžtak mě opravte:))) se nechává odumřít již počatý zárodek. To už může být vážně dilema na rozhovor. Tady to už je otázka svědomí. Má to i zdravotní rizika. Potraty ale opravdu neuznávám. A budu vždy rázně proti nim. Opravdu se mi dělá špatně z představy, že v naší moderní, vyvinuté a "hrozně sociální" zemi je povoleno toto provádět! Je to hnus a opravdu hřích! Jistě, je dobré znát argumenty ( třeba i ze strany církve) jaká metoda jak funguje, její klady a zápory. Ale to striktní omezení jen na PPR a běda použít jinou metodu mi vážně vadí. Navíc to nemůžu ani nijak obejít - vše ostatní je hřích! Jistě, muž a žena se mají odevzdávat sobě v zájemné lásce a upřímnosti - přijde mi ale, že tím, že tím, že zakázali kondomy, to jen špatně pochopili, nebo vzali přehnaně doslovně. Co se týče homosexuálů, ani já sama nevím, co si myslet. Pravda, když vidím dva vášnivě líbající se kluky, no, je to opravdu nezvyklý a až nepříjemný pohled. Na druhou stranu mi přijde, že když už je někdo homosexuál, a je třeba křesťan, musí (pokud chce žít podle církve) strašně trpět. Prosím, berte to jen jako můj náhled na věc. Nemám nic proti církvi, navíc spoustu věcí nemám sama v sobě ještě vyřešených( viz homosexualita)
ABC (23.08.2013 11:04)
Já myslím, že homosexualita, předmanželský sex a antikoncepce, to jsou témata, která jsou hodně provázaná. Tuším, že je to dobře vysvětlené třeba v knížce Dobrá zpráva o sexu a manželství. Pokusím se to vysvětlit svými slovy, jak to vnímám já. Sex má hlubší význam, je to viditelné znamení svátosti manželství, takže mimo manželství je to vlastně zneuctění. Má vyjadřovat lásku mezi mužem a ženou, ale také určitou trvalou zodpovědnost za toho druhého a zároveň přijetí možnosti počít dítě. Právě homosexuálové z podstaty věci dítě počít nemůžou. Úplně stejné to je, když ti dva lidé používají hormonální antikoncepci, kondom apod. Prostě taky odmítají tu zodpovědnost, je mezi nimi něco (antikoncepce), co jim zabraňuje plně se odevzdat druhému a plně jej přijmout úplně se vším včetně plodnosti. Není to ono, je to jako kdyby si chtěli jenom užívat. Přirozené plánování rodičovství sice jako tak antikoncepce je, ale založená na jiném principu. Nesnaží se odstranit plodnost, ale právě ji vypozorovat a v těchto dnech se pohlavnímu styku vyhnout. Není to proti Božímu záměru. Proč církev není chudá, to nevím. Avšak k těm restitucím. Církev je pořád závislá na státu, dostává od něj finance, stát určuje kolik a na co, takže prostě není svobodná. Až proběhnou restituce, stát církvi navrátí její původní majetek a postupem času se o ni bude zajímat po finanční stránce pořád méně a méně. Nemůže ji odříznout hned, církev se musí naučit s penězi hospodařit, zavést si nějaký systém. Až se definitivně církev oddělí od státu, bude nezávislá. O tom, jestli bude i nadále existovat, nebo ne, rozhodnou věřící svými příspěvky. Třeba takové Brněnské diecézi bude v restitucích navráceno minimum.
Klára (23.08.2013 12:17)
Na homosexualitu mám úplně stejný názor jako Ty. Že homosexualita není špatná, ale homosexuální jednání ano... to je jako kdybysme všem heterosexuálům taky zakázali navazovat vztahy. Myslím, že dopad na psychiku musí být hrozný. K antikoncepci... PPR není pouhé kalendářní počítání plodných a neplodných dní. Tato metoda je mi sympatická. Nejsem vdaná, nemohu to tak posoudit... Ale domnívám se, že to nebude metoda vhodná úplně pro všechny. Žena má největší touhu právě v plodných dnech.... naproti tomu některé muže může dost frustrovat třeba dvoutýdenní abstinence. Já sama nemám nic proti kondomům. Proti HA ale ano - viz abortivní účinek. Bohatství a církev - naprosto souhlasím. Sympatizuji se současným papežem Františkem, který působí skromně. A snad mnohé věci změní. To že nad Církví a jejím učením přemýšlíme znamená to, že s Církví a v Církvi žijeme a nejsme slepé ovce!
Míša (23.08.2013 21:12)
Ahoj :) Homosexualita je pro mě strašně těžký téma.... Doporučuju poslechnout si přednášky: http://hudakcd.ic.cz/ a to nejen tu část o homosexualitě (2. cédéčko, 10. část), ale nejlíp všechno pěkně popořadě ;) Antikoncepce... Sex ke vztahu patří, partneři si jím mají vyjadřovat svou vzájemnou lásku a nejkrásnějším plodem lásky má být právě dítě. Ale samozřejmě chápu, že nikdo nechce být v jednom kuse těhotnej ;) Co se týče pilulí, už tu někdo psal, že zabíjí zárodek (což je vpodstatě to samý co potrat). Když už dojde na sex, myslím, že by nic nemělo bránit tomu, aby bylo počatý dítě. Proto, aby mohli mít partneři nechráněný sex, vybírají "k milování" partneři právě ty dny, kdy je pravděpodobnost otěhotnění nejmenší (pokud nechcou dítě, žejo... mimochodem, píšeš, že je to nespolehlivá metoda. Já si to nemyslím. Jinak by asi neměla tolik přívrženců. A pokud zabrousíme trochu do biologie... vajíčko v tom stavu, kdy je schopný otěhotnět, má životnost ani ne 24 hodin, což je samo o sobě dost krátký, ne?). Kondom mi přijde tak trochu jako "potřebuju-se-s-tebou-vyspat-za-každou-cenu-a-nemůžu-už-
čekat-na-nějaký-neplodný-dny",
což nezní moc jako láska ale potřeba prostě mít sex (a tu bysme měli umět ovládat). Doufám, že to chápeš, jak to myslím ;). Církev a majetek, to je taky dost ošemetný téma. Nechci moc mluvit o restitucích, zaprvý protože jim úplně dokonale nerozumím a zadruhý protože je komunisti stejně zase brzy zruší :D (ve stylu, ukradli jsem jednou, ukradneme znova :P) Samozřejmě, že rozdat všechen majetek (ve stylu zlatý ozdoby a tak) potřebným by bylo úplně ideální... (jeden biskup nebo tak v jižní Americe to jednou udělal, ale jen co umřel, církev si to zase posbírala zpátky :D což mluví za vše). Církev není dokonalá (ostatně žádný lidi nejsou dokonalí) a v tomhle už vůbec ne. Změnu se v tom snaží udělat papež František, jak sis určitě mohla všimnout, ale těžko se mění zaběhnutý pořádky. Holt si lidi v baroku (např.) mysleli, že tím zlatým zdobením oslaví Boha... jenže teď, když už ta myšlenka odezněla... copak můžeš vyhodit ty "zlatý řetězy", který mají i nějakou duchovní hodnotu? Je to těžký, těžký, a myslím, že my holky to tady na stránkách inu těžko vyřešíme :D
16 (25.08.2013 14:13)
Ahoj, pokud vím tak církve (protestnatská určitě) antikoncepci nezakazuje. Nové antikoncepce totiž nedovolí ani početí a tak nemůže dojít k potratu. Jinak ani v Bibli se nepíše nic ve stylu: "nesmíš se chrániti, abys dítě počati nemohla" Jinak k těm restitucím: dříve církev nebyla závislá na státu. Stát jí sebral majetek a nyní je to defakto státní instituce. Vrácení restitucí je první krok k tomu, aby se církev opět osamostatnila a aby nehrozilo že se stane politickou maškarádou. JInak homosexuálové...ještě se neví co je k tomu vede. Částečně je to psychika z výchovy, někdy posednutí ďáblem, jindy vzdor proti společnosti nebo dědičný hřích. Každopádně je dokázané, že NEEXISTUJE taková mutace genu, aby měl člověk zakódováno, že má být homosexuál. Myslíš si, že Bůh by dopustil aby se někdo narodil jako homosexuál, když sám to v bibli jasně zakázal? Vždyť by to vyznívalo jako by schválně někoho chtěl trpit že nemůže mít to co chce.... Myslím si, že s homosexualitou se dá určitě bojovat a že rozhodně není od Boha ale od ďábla. Problém je v tom, že to nikdo nehledá.
ahoj (25.08.2013 15:47)
Církev neprahne po církevních restitucích!
Lassy (25.08.2013 15:59)
Ahoj, doufá, že to pochopíš. Antikoncepce brání vzniku života, plánování rodičovství se doporučuje, když mladý věřící pár ještě např. studuje a nemůže si dovolit dítě, tak vypočítávají dny, v kterých nemohou počnout, ale samotnému početí nebrání. Bůh ustanovil muže a ženu a řekl plodte a množte se, proto bychom neměli používat antikoncepci, abychom nebránili vzniku nového života. To samé se vztahuje k homosexuálům-církev je zavrhuje kvůli prvotnímu božímu přání-muž+žena se vezmou a budou jedním člověkem a budou se miovat a mít děti. To u homosexuálů nejde...je to vlastně proti božím pravidlům. já osobně ale proti homosexuálům nic nemám. Oni se s tím tak narodily a je to pro ně přirozené. PS. Papež prohlásil, že v některých případech lze antikoncepci použít (nebo kondom...ted už přesně nevím...zkus si to najít... :)) A ohledně tech církevních restitucí- církev po nich neprahne. Bylo jim to prakticky vnuceno a ten majetek jim před nástupem komunistů opravdu patřil. Pro kněze, kterým jsou ted restituce přideleny to pridava navic hrozne moc prace. Tak se mej hezky, ahoj :)
Joháňa (25.08.2013 16:40)
Ahoj,když jsem si to tak četla s tou chudobou nechudobou.To je vlastně fakt,že církev má být chudá jako Ježíš,ale mohla by sis třeba najít takovou odpověd,že je to ten,který nám muže ukázat,jaký bude Ježíš,až si pro nás příjde.Chtěla bych tě nějak pomoct,ale vubec mě nenapadá,jakou uklidnující odpověd dala.Promin:)
Rachelka (25.08.2013 20:43)
Ahoj:) Přesně nad těma věcma taky docela často přemýšlím.. Na homosexualitu mám stejný názor jako ty - ti lidé za to nemůžou. A podle mě by neměli by být od společnosti odsuzováni - už tak to mají dost těžké.. Myslím že nikdo z nás proti nim nemůže říct ani slovo, když neví jaké to je narodit se s tím. A nemyslím si ani, že by Bůh tyto lidi odsoudil - prostě to má pro ně "vymyšlené jinak".. akorát mi není jasné jak :D Ale má nás rád všechny takže to určitě nějakou cestou jde :) A antikoncepce... metoda plánovaného rodičovství asi bude celkem spolehlivá.. ALE... nesouhlasím s tím že by měla být schvalována jako jediná. Když tak nad tím uvažuju.. myslím že proti kondomům nemůže nikdo nic mít proti z hlediska víry, ne? Nový život zatím nevzniká.. Je problém to, že manželé zrovna "nechtějí" přijmout dítě? Mi spíš přijde nenormální (a více sobecké), když mají manželé těch dětí třeba 5 a nejsou schopni jim dát všechno co potřebují... Sex k manželství patří. A bez antikoncepce to těžko půjde :P A představa že dva lidi zvládnou nevyspat se spolu před svatbou (a že to není nic jednoduchého:/) a pak budou celé manželství stát u kalendáře a říkat si "dneska to nejde, počkáme dva týdny a pak.." Nenadělalo by to v tom vztahu víc škody než užitku? To plánování předem a odmítání toho druhého pořád.. nepřijde mi to jako jediný způsob. A pokud je tak s tím asi nesouhlasím protože v manželství jde lásku. Ne o "rozvrh hodin". To je můj názor a možná by bylo fajn, kdyby se tady objevil článek o antikoncepci od nějakého odborníka? :) Myslím že článek čistě z "hlediska víry" a konkrétních možností bychom uvítaly, protože se o tom moc nemluví a všichni se to vždycky snaží obkecat okolo a řešení nikde :D:) Ráda bych si v tom udělala více jasno :)
T. (25.08.2013 20:50)
Mluvíš mi z duše, tedy píšeš! Se vším souhlasím a jsem nechápající.
Arwen (27.08.2013 22:07)
Poctivě jsem si pročetla všechny vaše odpovědi a děkuju vám, že jste si našly chvilku zamyslet se nad tím :) Jen bych na to ještě zpětně zareagovala: 1) Antikoncepce. Nevím, proč to vyvolalo takový rozruch a proč některé z vás si myslí, že jsem tím myslela potraty nebo předmanželský sex. To jsem vůbec nemyslela. A třeba hormonální antikoncepci taky neuznávám, protože je to samozřejmě neetické a hlavně strašně škodlivé pro organismus. Ale jsou i další metody. Přece při použití kondomu se vajíčko a spermie nepotkají, takže k oplodnění dojít nemůže a přijde mi to mnohem lepší než organizovat si nějaký kalendář. Myslíte, že dřív si lidé počítali plodné dny? A kvůli tomu že ne, to snad znamená, že nemohli žít podle Boha? Zatím tohle naštěstí nemusím řešit, ale co třeba rodiny s pěti a více dětmi? A kdo se trochu o to zajímá, tak nemůže přece říct, že metoda plodných dní je spolehlivá. Zkuste si o tom něco vygooglit, dá se to jen odhadnout, ale je to nejméně spolehlivá metoda ze všech. Dále jsou různé spermicidní prostředky, při kterých taky nedochází k oplodnění. Tak proč ne tyhle? Protože to řekl někdo, kdo to nikdy v životě nebude potřebovat a není to Biblí nijak podložené? 2) Homosexualita. V Bibli je psáno: ,,Jak jiné soudíte, sami budete souzeni.'' Proto si myslím, že by lidé měli být benevolentnější a neodsuzovat to, čemu nerozumí. Jak už jsem psala, dřív lidé upalovali čarodejnice a mučili leváky, takže....Ale samozřejmě je mi jasné, že někdo, kdo napíše,že gayové jsou posednutí ďáblem, tohle asi nikdy nemůže pochopit. 3) Církevní restituce. I někteří kněží s tím nesouhlasí, protože už je jasné, kolik lidí si na tom nabalí kapsu a na ty rozpadlé kosteli a na potřebné zase nic nezůstane. Ale celkově mi šlo o to, že třeba Vatikán je ohromné shromaždiště bohatství, které by mohlo být využito úplně jinak. A teď jsem četla, že jeden kněz, který na to upozornil, byl okamžitě degradován a ještě s ním budou vést nějaké řízení. To mi nepřijde moc regulérní. Zeptám se takhle: Vám snad financování církve přijde průhledné? Mně teda moc ne a zkuste upustit od vnímání vesnických kostelíků a obyčejných farařů, o tom samozřejmě nemluvím, tam se někdy nedostane ani dost peněz na opravu kostela. O čem mluvím, to je ta obrovská finanční mašinerie. Mrzí mě, jestli jsem svými názory někoho urazila nebo pohoršila, ale myslím si, že Bůh nechce stádo slepě jdoucích ovcí ale uvažujících jedinců :) A to, že nad tím uvažujem a diskutujem o tom, přece znamená, že nám naše víra není lhostejná a že chceme jednat správně. Ať si myslí, každý co chce, když budeme všichni jednat podle svého nejlepšího svědomí, tak to určitě nebude špatně. Přeju vám všem, ať se vám daří ve všem báječně ;)
Judi (21.8.2013 17:23)
Ahoj holky,máte nějakou zkušenost s hennou? Já mám světle hnědé vlasy a koupila jsem si tmavě červenou. Myslíte,že budou spíš do červena,oranžova nebo hněda? Díky moc za odpovědi! ;)
vienna (22.08.2013 18:16)
Budou do červena ale dávej bacha: za a, to tam musíš nechat hooodně dlouho nebo to nebude vidět a za b, henna neuvěřitelně smrdí a ten smrad vážně jen tak nevymeješ. Takže já bych ti spíš doporučovala nějakej přeliv typu tohodle http://www.palette.schwarzkopf.cz/palette/cz/cs/home/pro
dukty/stupen-1/palette-instant-color.html
protože ten se vymeje asi po 24 umytích a VONÍ!!!!! :) A taky neničí vlasy, tohle už je doopravdy jenom jemňoučkej přeliv :)
18 (23.08.2013 09:29)
Ahoj, osobně s hennou zkušenost nemám, ale vím o lidech, co ji používají hlavně kvůli tomu, že henna je přírodní a neničí vlasy tak, jako jiné chemické barvy na vlasy. Zkrátka pro vlasy je zdravá. :)
Judi (23.08.2013 18:22)
Tak jsou zrzavé. ;) ale děkuju moc za odpovědi.. :))
Hanka (04.09.2013 17:42)
Ahojky :-) s hennou zkušenosti mám. I když to pro mě byla velmi sympatická metoda barvení vlasů, nechytla mi vůbec. :D Vlasy sem sice měla krásně regenerované ale barva stejná. Mohlo to být ale i tím že sem si vybrala ne příliš výraznou změnu od mé původní barvy nebo prostě špatná značka
M. (20.8.2013 18:19)
ahoj holky,můžete mi prosím poradit? už půl roku se mi líbí jeden kluk.nepotkáváme se moc často,nicméně když se to stane,vždycky se na mě dívá těma svýma modrýma kukadlama. :) chtěla jsem si ho přidat do přátel,ale on žádost nepřijal. tak to mi tedy vážně není jasné,proč se na mě pořád tak dívá....co si o tom myslíte vy?
Enka (21.08.2013 20:59)
Oslov ho ;) vymysli něco co sedí k tvé osobnosti a zeptej se ho na něco ;)
Jess (21.08.2013 21:51)
Ahoj, no to je divné. Možná si neuvědomuje, že na tebe pořád kouká, a považuje tě za cizí slečnu. Nebo se jen stydí. Nebo se bojí, že neví o čem by si s tebou psal, a že by se před tebou nějak ztrapnil. Víš, třeba by si tě moc rád přidal, ale nechce dolejzat ( neví, jak ho bereš ty) Skus se na něj nějak usmát nebo ho pozdravit. Rozhodně bych ale "netlačila na pilu" A věř, že pokud tě balí, tak tě jeho úsměv, popř. pozdrav jen potěší!!! A možná že se pak odváží.
Terezie (25.08.2013 21:10)
Drahá M., upřímně si myslím, že jako většina platonicky zamilovaných dívek, vidíš růžový obláček naivity s tím modrookým chlapcem. Pokud mu chceš napsat, lze to i bez potvrzení přátelství. Vyhnula by ses dotěrně virtuálního odmítnutí, které je jedno velké klišé. Mou radou je - vyhnout se žádostem, šťouchání a zkusit oslovení. Pokud se mu líbíš, on tě osloví, on ti napíše, on si tě přidá. A ještě jedna rada, to jak se na tebe dívá, to jak to na tebe působí, je většinou výplod tvé mysli. Muži jsou komplikovaní a rádi si hrají (ach, zní to trochu, divně!). Snad nejsem za největší zhrzenou a zakomplexovanou dívku na celé stránce INu tohoto vzkazovníku. Myslím to dobře. Jen by mě zajímal tvůj věk, pokud je ti 14, opravdu se omlouvám.
Darkness (20.8.2013 18:15)
Ahojky holky, včera jsem se stala nechtěným svědkem rozhovoru, který jsem rozhodně slyšet nechtěla. Šlo o to, že známá vedle v kuchyni pronesla " No ona ta naše dcerka xxxx (17) teď bere antikoncepci, jednak kvůli pleťi, a ještě jsem jí ju nechala předepsat kvůli tomu, že jak teď jezdí furt na ty tábory, tak aby si to sama mohla korigovat, kdyby k něčemu došlo...". Upřímně, měla jsem z toho smíšené pocity. Kolik matek dnes nechá svým mlaďounkým dcerám předepsat antikoncepci, "kdyby k něčemu došlo"? Dítě je nežádoucí. A co já? Jsem divná,když to chci až po svatbě? Možná divná jsem, zatímco ostatní si budou nezávazně užívat( jak je dnes přece bežné) ,tak já, jak stará panna budu sedět někde v koutě a čekat na svýho "vyvolenýho"? A že si to ani před svatbou nevyzkoušíme, jak potom můžeme vědět, že se k sobě "při tom" hodíme? Ne snad, že by mě přesvědčili. Je to moje rozhodnutí, že to chci až po svatbě. Jen mě mrzí, že je antikoncepce propagována jako jediná metoda. Kam se poděla zdravá zdrženlivost? Vždyť právě ona zdrženlivost mi dává svobodu volby, a zachrání mě od spousty pádů. A co vy, taky jste byly někdy v podobné situaci, že jste zažily ten pocit "zastaralosti" v této souvislosti?
májenka (21.08.2013 09:51)
Jo, ale nelituju toho a chci to až po svatbě :D
Karolína (21.08.2013 11:29)
Ahoj, máš pravdu, že v dnešní době matky nechávají svým dcerám předepisovat antikoncepci "kdyby náhodou k něčemu došlo". Málokterá dívka v dnešní době nebere antikoncepci. Je to hrozné... :( Neboj se, nejsi sama, i já chci až po svatbě. Když se holky ve škole bavily "to je super, zítra jdu s mamkou,aby mi předepsali antikoncepci, už budu volná" bylo mi hrozně, ale protože jsem ve třídě byla jediná věřící a všechny holky měli předepsanou antikoncepci a braly ji, nemělo smysl říkat svůj názor, za který by mě stejně odsoudily.... Kéž by bylo více dívek, které chtějí až po svatbě a kéž by bylo i více párů, kde chtějí být v té zdrženlivosti.
Anonymka (21.08.2013 21:05)
Souhlasím s předchozím komentářem - to, že holky chtějí antikoncepci a sex už před svatbou, je akorát známka toho, jak je dnešní doba zkažená..Měly bysme být hrdé na to, že jsme ještě (v tomhle směru) nezkažené... Moje kamarádka, o které jsem byla přesvědčená, že je stejně věřící jako já a že má stejně názory jako já, za mnou přišla s tím, že jí mamka předepsala antikoncepci..Je mi to dost líto, ale o to víc mě to posílilo v mých názorech..
Divná holka??? (22.08.2013 10:47)
Ahoj, nejsi sama. Já to taky chci po svatbě. Mě se taky kamarádky diví, a říkají, že se to teď moc nebere jestli po svatbě nebo před ní, že je to celkem jedno (jsou věřící).
junarhi (22.08.2013 17:35)
Ahoj:-) Je hrozné, když vlastní matka, která by měla svoji dceru vést k odpovědnosti, se z toho vyvlékne takovým to "elegantním" způsobem. Máš naprostou pravdu - antikoncepce je propagovaná jako jediná možnost, ale že má taky vedlejší účinky (přibírání na váze, výkyvy nálad, problémy s otěhotněním, rakovina), se už nikde nedozvíš. Vše funguje jako výborný business, první dáme antikoncepci, aby se děti nerodily dětem, pokud přesto antikonce selže - je tu ještě pilulka "po" - takový malý potrat, když je už pozdě nastupuje "normální" potrat, no a když už by člověk i nějaké to dítko chtěl, nastupuje velké divení, že po 10 i více letech bránění početí už to "normálně" nechce jít, tak volíme za velké peníze umělé otěhotnění,... Přitom stačilo tak málo - zdrženlivost. Neboj, divná rozhodně nejsi:-). Víš, ono to užívání zas tak nezávazné není - sex je natolik intimní věc, že každý kluk, se kterým se vyspíš, se ti zapíše do tvého srdce. Navíc si vůbec nechci představovat potenciální rozchod, už tak je to dost bolavá věc a sexem se vztah ještě prohloubí, tak je to pak o to horší. A kluk na jednu noc - aby si mě zítra ani nepamatoval? Děkuji, nechci. S tou zdrženlivostí máš naprostou pravdu, navíc si to ten pár odnese i do manželství, někdy to holt nejde (metoda plodných, neplodných dní, rizikové těhotenství, šestinedělí,..). My s manželem jsme v květnu oslavili 1. rok našeho společného života a musím uznat, že počkat se sexem až do manželství bylo jedno z nejlepších rozhodnutí. Když se mě spolužačky na výšce ptali: "A nebojíš se, že vám to nebude klapat?" Tak jsem jim vždycky říkala: "Máme na to celý zbytek života, abychom se to naučili, trénink dělá mistra";-). Prostě milování je něco tak hlubokého a jedinečného, že se vyplatí počkat na toho pravého. Je to tělesné vyjáření toho, co se říká při svatbě: "Já,.. odevzdávám se tobě a přijímám tě.." Je to vlastně manželská modlitba. Takže držím vám holky palce, abyste si své přesvědčení počkat pevně uchovali, i když snadné to rozhodně není, ale jak říká jeden známý kněz: "Co nic nestojí, za nic nestojí."
Petra (22.08.2013 20:11)
Ahoj, sdílím Tvůj názor. Jedna holka (20) říkala, že jí to doktor předepsal ze zdravotních důvodů (což je pěkná blbost, protože antikoncepce nic neléčí). Snažila jsem se jí to rozmluvit, že to způsobuje plicní embolii, neplodnost (na to říkala, že kamarádka též užívala antikoncepci a dítě/děti pak měla - to je možné, ale ne každá má to štěstí) ať si najde nějakého jiného doktora, který její problémy bude řešit jinak než antikoncepcí nebo sterilizací, ať se podívá na www.prolife.cz, nebo svůj problém napíše do gyn. poradny na www.katolik.cz, ale připadala jsem si jako bych házela na stěnu hrách. Možná to bere taky kvůli tomu, aby neotěhotněla, ale o tom neříkala nic. Prostě předpokládá, že neplodnost se v jejím případě týkat nebude a až bude chtít mít děti, tak je mít bude kolik bude chtít a když to nepůjde přirozeně, tak to půjde uměle (takže spějeme jako lidstvo ke katastrofě viz http://prolife.cz/download/obeznik/obeznik-2011_03.pdf - strana 16) Takže je třeba se za to modlit, aby se tak nestalo.
M. (28.08.2013 13:54)
Ano,zažívám to docela často,protože moje nejlepší kamarádka není věřící a říkala,že by se s klukem vyspala už teď (je ji 15). Je to těžké,ale vím,že jdu správným směrem. :)
Rachelka21 (20.8.2013 09:14)
Ahoj holky, máte teď pár dní volna a uvažujete co s kámošema podniknout? Mám pro vás skvělý tip: http://festivalunited.cz/# festival UNITED ve Vsetíně, čtvrtek-sobota... Fakt moc doporučuju jet, kdo už jste tam byli, víte.. Ta atmosféra...♥ Tak vstávejte od pc a běžte se balit :D :)
.... (20.08.2013 16:46)
Kéž bych tam mohla jet :( :( :( !!!!!!!!!
klára 17 (20.8.2013 04:01)
Ahojky devcata :) mam hrozny problem :/ vcera jsem se vratila z jednoho letniho tabora. Ja na nej ani moc nechtela, ale mama me premluvila, abych tam jela. Jeli jsme tam busem. Celou cestu jsem mela hrozne spatnou naladu. Dokud jsem neuvidela Jarka... Byl strasne krasny ve tvari a pusobil hrozne mile. Kdyz jsme dojeli do tabor, hned jsme se zacali bavit. Po trech dnech nam obema bylo jasne, ze mezi nami neco je... Alespon jsem si to myslela. Jednou pri polednim klidu jsem se s nim sla projit k rybniku. Sedli jsme si na travu a on se ke me zniceho nic naklonil. Nebranila jsem se tomu a polibila ho.( Jeste nikdy jsem se s nikym nelibala). Asi to vzal, jakoze ma zelenou, a pokusil se mi sahnout pod tricko. To uz na me bylo moc! vlepila jsem mu facku a utekla se slzami v ocich do tabora. Jak mi to mohl udelat?! Uz se mnou nepromluvil ani slovo a dalsi den jsem ho videla, jak si za ruku vede nejhloupejsi holku z tabora. Vim, ze mi ublizil, ale stale na nej musim myslet... Prosim poradte, co mam delat...
Quote ;) (20.08.2013 14:19)
Don´t look back. You´re not going this way...
Ninja (20.08.2013 17:50)
Ahojky Kláro, to je fakt zklamání. Nejdřív šok, když ti šmátrá pod tričkem, pak jak se k tobě zachoval....prostě "ultra blbec", no. To, že se vodil s jinou holkou ještě nemusí znamenat, že je sukničkář. Spíš bych to viděla jako pomstu, že ses nedala, uraženou ješitnost. Taky možná chce, abys záviděla tý holce (líbání, dotyky,...) vsadím se, že se snažil, abys viděla ,jak se spolu mazlijou o sto šest:))))) a hrozně záviděla:))) Na druhou stranu štěstí - časem by tě možná přemluvil k pohlavnímu styku. Věřím, že je to jizva. Zapomenout asi nebude lehký. Snad to časem přebolí.
Ajda (20.08.2013 18:19)
Radím myslet na něco jinýho, neboj, časem to poleví. Prostě zaměstnat mozek něčím jiným. Čas to pomalu zahojí. Hodně pomáhá modlitba:)))))
Ádda (20.08.2013 19:50)
ta facka! :D zasloužil si ji :) myslet jako že ho máš ráda, nebo přemýšlet co ti to udělal? jestli máš k němu dost lásky (a odvahy) tak se mu ozvi. Zeptej se ho co měl v úmyslu, co to mělo znamenat s tou druhou slečnou atd. :) Jinak HEAD UP! Najdeš lepšího, který si tě bude víc vážit a nebude ti lézt pod tričko na prvním rande :) Drž se :)
=) (19.8.2013 11:17)
ahoj holky :) kam chodíte s klukem ven? Potřebovala bych inspiraci :)
Mimoooň :-) (19.08.2013 16:40)
Ahoj, mě napadá třeba nějaký hezký park, kavárna... kino.. nebo třeba jestli máte ve městě nějaký zámek, hrad... a nebo kamkoliv na procházku do lesa... Myslím, že je to úplně jedno, hlavně, když jste spolu, ne? ;-)
Anonym (21.08.2013 21:08)
Mě osobně se nejvíc osvědčilo prostě sednout někam u rybníka do trávy, nebo na louku a kecat.. :-)
Kája (16.8.2013 21:15)
Ahoj je mi 12 a ještě nemám chloupky pod paží ani tam dole jak to ?
321 (17.08.2013 11:01)
Nevím, čím to může být, ale buď jedině ráda... máš o starost míň ;-)
Míša (17.08.2013 20:08)
To přijde, a pokud ne, zpívej aleluja! :D
ahoj :) (18.08.2013 12:38)
Buď ráda..................... :)
:) (22.08.2013 10:51)
Ahoj, mě je také 12 a mám je. Mamka říká, že holkám více při těle všechno roste dřív. Mám taky plno kamarádek, které jsou hubené a i třeba o rok starší a nerostou jim, nelámej si s tím hlavu!
An (16.8.2013 12:40)
Ahoj, páči sa mi jeden chlapec, ale mám menšie dilema: Je ok, keď nevymýšľa akcie iba on, ale možno ja som trochu akčnejšia a navrhujem, čo robiť a tak... nie je to také vterné? ... ďakujeem. A.
nA (17.08.2013 21:30)
Ahoj, pokud jsi aktivní běžně (je to tvá povaha), proč něbýt aktivní i ve vztahu? A aby to nebylo vlezlé, to už musíš poznat sama (nebo se poradit s kamarádkou, která zná vás oba) :) Mezi holkama i mezi klukama jsou aktivní i pasivní jedinci a je potřeba, aby se našli dva, kteří se doplňují.
Míša (14.8.2013 20:31)
Ahoj, připojím svůj příspěvek ohledně kluků, i když oproti ostatním bude asi trochu netradiční :) Mám takovej pocit, že jsem se "zakoukala" do o několik let *mladšího* kluka :D Na jednu stranu kluk jako kluk, ale připadám si tak nějak nepatřičně, když přemejšlím nad tím, že bysme spolu třeba mohli chodit... v dospělosti jsou ty rozdíly menší, ale přece jen když nám je náct, je to trochu divný... Pořád si říkám, že bych ho měla nechat plavat, že by si ten kluk zasloužil mladší slečnu... to je takový moje vnitřní dilema :) znáte to některá taky?
odpověď pro míšu :)) (14.08.2013 22:46)
Ahoj Míšo... :) Asi vím o čem mluvíš.Teda mě se líbí kluk kterej je mladší jen o rok, ale myslím že to je hodně podobný. ale jsem moc velká "srababa", abych mu něco řekla :D Podle mě věk nehraje nějakou velikánskou roli. Podle mě to máme těžký. Já osobně si o sobě občas myslím, že jsem divná. Nějak mám prostě zafixovaný ( a nwm proč), že by kluk měl být starší než holka nebo aspoň stejně starý...Ale nemůžu si pomoct-ten kluk mi prostě přijde fajn... :) Sama nevim co s tím mám dělat.ale myslím že bysme měly jít za svým srdcem (zní ti strašně poeticky, ale tak co už :D). Však my už na nějaký chytrý řešení přijdeme :)) Měj se krásně!
Sissi (15.08.2013 21:45)
Mně se momentálně líbí o půl roku mladší:)
Jejda (15.08.2013 21:50)
No, ono taky záleží na tom, jak vypadáte fyzicky. Pokud byste k sobě pěkně vzhledově ladili ( např. holka je menší a štíhlejší než kluk) tak to problém není. Ale divně nevypadaj ani páry, kdy je holka starší a silnější než kluk, hlavně když je menší než on. A samozřejmě upravená. Znám takový páry.
(17.08.2013 18:15)
To se mi stává skoro pořád.. nevim.. je to divný. :D Byla jsem zamilovaná do kluka, který byl o 3 roky mladší, ale teda nevypadal na svůj věk, nebo do o rok mladšího...Jednou jsem se dokonce zamilovala do o 5 let mladšího kluka.. bylo to v podstatě ještě dítě, ale prostě se to stalo.. no ale takovej vztah by byl stejně nereálnej, tak sem na něj zase pěkně rychle zapomněla! Ale jinak si myslím, že v lásce na věku nezáleží.. Ony se ty věkový rozdíly v dospělosti setřou, ale v náctiletým věku by to poznat asi bylo ...
pro míšu :) (26.08.2013 13:11)
CHODÍM s klukem který je o rok mladší (mě je 15 a jemu 14) a funguje nám to už rok :) a někdy mám pocit že starší je snad on :) podle mě na tom neni nic divného ;) jedinej problém jsou kamarádi, který si ze mně někdy dělaj srandu že jdu na mladší :D ale máme se rádi a to je podle mě hlavní :)
B (14.8.2013 18:54)
Ahoj! Chtěla sem se vás zeptat jestli je normální že už teď, v 15-ti letech, se hrozně bojím až jednou budu rodit.... Předem dík za odpověď :))
Verča (15.08.2013 00:07)
Ahoj :) Trošku mi to připomíná první pusu :D Hnedka to vysvětlím... když máš dát první pusu, tak nevíš, co a jak, máš z toho trochu strach, co když ho nějak poslintáš a kdesi cosi (ne, tak to přeháním)... :D aspoň já jsem to tak měla... ale jakmile na to došlo, moc jsem nad tím nepřemýšlela, prostě to přišlo tak nějak samo :) Druhá věc je to, že budeš mít čas se na to nachystat, minimálně těch 9 měsíců :D takže budeš vědět co a jak... no a co se týká nějaký bolesti... ptala jsem se na to kdysi jedný známý a ta říkala, že kdyby to bylo tak strašný, tak do toho ty mámy přece nepůjdou po druhý :) a vem si, jak málo je jedináčků ;)
Strana: 1  <<  170 171 172 173 174 175 176  >>  1224
 
 
 

Vydavatelství IN s.r.o.
Horní náměstí 12, 466 01 Jablonec nad Nisou

objednávky:
tel.: 480 023 408-9, 775 598 604
mail: objednavky@in.cz

redakce:
Purkyňova 5, 772 00 Olomouc

tel.: 775 598 603
mail: redakce@in.cz