Předplatné časopisu
tel.: 480 023 408-9, 775 598 604
mail: objednavky@in.cz, info.in.cz

holky-pred-vylohou-yjs_i51.jpg

Neplať za reklamu a emoce

Líbí se ti značkové oblečení, ráda by sis ho kupovala, ale nevíš, jestli je od tebe správné dávat za něj tolik peněz? Čím se řídit? Znamená značka větší kvalitu? Nosit značkové oblečení vůbec nemusí být špatné, ale výdaje za ně by měly být přiměřené všem ostatním, které s sebou život nese.  A to s ohledem na celkové rodinné možnosti. Co je správné, to nejlépe posoudí tvoje svědomí. Levnější oblečení má tu výhodu, že za stejné peníze ho doma můžeš mít víc a častěji si můžeš pořídit nové.

Co na sebe

Pro dobrý výběr oblečení by v první řadě měla být rozhodující kvalita materiálu a jeho zpracování; tvůj osobitý styl, kterého se držíš a který se hodí k tvému věku a způsobu života; to jak ti oblečení sluší, sedí a jak se v něm cítíš. Když jsem procházela jarní a letní kolekce několika módních značek na rok 2008, našla jsem v nabídce všechno možné. Je tak široká, že podle svého přání si můžeš vybrat téměř kdekoli. Proč ale dáváš přednost jedné značce před druhou? Má tvoje značka zaručeně ten nejlepší materiál a zpracování? Nemůžeš stejně pěkné a „in” oblečení najít i jinde?

Jak to funguje

Při volbě konkrétní značky tě znatelně ovlivňuje její reklamní kampaň. V určité chvíli jsi pak upřímně přesvědčená o tom, že tahle značka je opravdu dobrá a pro tebe ta nejlepší. Reklama se přitom snaží ovlivnit tvoje názory, trendy v myšlení, informovanost a volbu při nákupech. A její největší zbraní jsou dnes emoce – u značek určených mladým lidem to platí dvojnásob. Zkus se podívat do módních časopisů nebo na webové stránky některých značek a rychle pochopíš, o jakých pocitech tě chtějí přesvědčit. Jde o vášeň, dobrodružství, touhy, rebelství, žádostivost, nebezpečí, dravost, osvěžení, ženskost, mládí, společenské postavení, prestiž apod. Copak nejsou takové emoce přitažlivé? Ale opravdu je dokáže způsobit oblečení?

Značka versus „obyč triko”

Značka není jen název a grafický symbol, který zboží označuje. Jde o soubor představ, asociací a vjemů, které o dané značce reklama vytváří. S tím pak hodně úzce souvisí vyšší cena. Ovšem zaslouží si ji? Značkové triko má stejné výrobní náklady jako kvalitní neznačkové triko. (Někdy dokonce i nižší – pokud česká firma platí pracovní sílu v Čechách, musí přirozeně zaplatit víc peněz než zahraniční firma, která vyrábí své oblečení v zemi s levnou pracovní silou.) U značky tedy zaplatíš jak za drahou reklamu, tak za emoce, charisma nebo získaný dojem.

Buď IN za babku :)

Lidová moudrost říká, že „dobrá věc se chválí sama”. To platí i pro oblečení – některé značkové zboží svou kvalitu udržuje roky a lidé ho stále kupují i bez větších reklam. Velká reklama se ale občas dělá i na málo kvalitní zboží, které nejde na prodej. Proto bys měla přemýšlet nad skutečnou kvalitou, funkčností, užitkem, krásou a elegancí oblečení, které si chceš pořídit. Pak už nebudeš muset smutně nahlížet do výkladních skříní drahých značek a truchlit nad tím, že si je nemůžeš dovolit. Buď si na ně s klidným svědomím přivyděláš třeba na brigádě, nebo s trochou námahy najdeš hodně podobné modely v dobré kvalitě – za lepší cenu – jinde.

TIP IN!

  • Počkej na výprodej! Pak si v červenci koupíš za stovku věc, která v květnu stála osm set.
  • Prohrábni sekáč! Tam je občas i značkové tričko za pár korun.
  • Udělejte školní Sekáč!
  • Uspořádej mejdan s oblečením! Pozvi pár kámošek a dejte dohromady oblečení, co už nenosíte, ale ještě je v módě! Pak si vzájemně můžete poradit a sestavit modely a věci si prostě vyměníte (přinést můžete kousky až po dohodě s rodiči, abyste triko od Versaceho nevyměnily za ponožky od Vietnamců).

Reklama

Reklamní slogan musí být poutavý, originální, stručný, srozumitelný, rytmický a snadno zapamatovatelný; využívá se promyšlené volby barev, hudebních doprovodů nebo podtextů.

Kateřina Regendová (časopis IN!dívčí svět)

Článek vznikl pro potřebu IN! a je chráněn autorskými právy. Lze jej uveřejnit jen se souhlasem redakce.

 

 

Autor fotografie:  olly DPC


Sdílet na:

 
 
 

Vydavatelství IN s.r.o.
Horní náměstí 12, 466 01 Jablonec nad Nisou

objednávky:
tel.: 480 023 408-9, 775 598 604
mail: objednavky@in.cz

redakce:
Purkyňova 5, 772 00 Olomouc

tel.: 775 598 603
mail: redakce@in.cz